Faceți căutări pe acest blog

luni, 18 octombrie 2010

Primii pasi inspre alaptare

Vorbeam de curand cu o prietena care a nascut curand. Am intrebat daca alapteaza si imi spunea destul de amarata ca nu crede ca laptele e destul de gras pentru copil. Trecand prin aceste experiente emotionante m-am hotarat sa scriu principiile care mie mi s-au parut relevante pentru alaptat. Sunt mituri si adevaruri pe care le gasiti mai jos.

Odihna e pretioasa si extrem de importanta. Mancarea mamei la fel. As vrea sa uitati de casa, curatenie si mancare pentru o perioada scurta. Dormiti cand doarme copilul, inclusiv in timpul zilei. Alimentati-va corect si beti lichide.

Mit - La mine si la fetita mea nu s-a adeverit ca mancarea mea e in stransa legatura cu colicii fetei. E important ca mama sa isi continue alimentatia din sarcina, cu fructe si legume proaspete, supe, carne si suplimente pentru alaptare. La noi a mers foarte bine Galactogil si ceaiul pentru stimularea lactatiei de la Fares. As acorda o atentie deosebita tranzitului intestinal si as manca poate alimente cu rol laxativ. Compotul de prune a fost foarte bun:)

Mit - Nu e destul de gras laptele pentru copil. Sunt de parere ca toata mamele au lapte suficient si pot alapta fara nici o problema. Au nevoie de sustinere, un mediu relaxant si nu de sfaturi binevoitoare de gen: nu e bun laptele, nu e destul. Bineinteles exista cazuri speciale care din cauza unor afectiuni medicale nu pot alapta. Dar repet, acestea sunt probabil una la mie!!

Aveti incredere in voi. Numai mamicile simt primele care sunt nevoile copiilor lor. Aveti incredere si in copilul vostru! El stie cat lapte are nevoie si cand. Nu e obligatoriu sa manance din trei in trei ore. Laptele de mama se digera foarte bine si intr-un interval mai scurt decat laptele praf. Eu am alaptat-o pe Joy si din 10 in 10 minute in timpul perioadelor de crestere intensiva sau cand ii dadeau dintii. Eu nu am crezut in mitul programui fix. Am crezut in corpul fetitei mele, care desi avea icter prelungit a inceput sa manance cum trebe cand a fost ea pregatita. Acest moment a venit la aproape 3 saptamani dupa ce am nascut-o. Cresterea de dupa a fost spectaculoasa.

Mulsul nu este numai pentru vacute. Pompa Philips Avent manuala a fost foarte importanta mai ales in prima saptamana dupa nastere.
Copilul suge putin si sanii sunt la inceput si produc. Sunt stimulati si de ceaiurile si lichidele baute de obicei in exces de mama. Mulsul va va ajuta sa scapati de febra laptelui. De ajutor va poate fi si un paracetamol daca simtiti ca va urca temperatura corpului. Sanii produc colostru in prima saptamana. Ii puteti da copilului ce ati muls linistit in urmatoarele 24 de ore daca laptele e pastrat in frigider sau in cateva ore daca e la temperatura camerei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu