Faceți căutări pe acest blog

joi, 25 iunie 2009

Turist in Romania - Budapesta Maramures

Pe tot drumul parcurs am avut multe sentimente contrastante: de multumire sau de furie inexplicabila!

Daca as fi avut loc in minusculul bagaj de pe motocicleta sa duc si laptopul probabil as fi scris mai multe!

Avem o pereche foarte buna de prieteni in Germania pe care ii chemam in Romania de aproape un an! Haideti la noi, e minunat, oameni extraordinari, mancare buna.... OK! Venim!

Ei, motociclisti pe o Yamaha FJR 1300 cu atas si noi cu Suzuki`ul din dotare!

Am petrecut dupa amieze intregi pe internet cautand locatii frumoase, recomandari de drumuri bune pentru bikeri, localitati care sa iti taie suflul si am terminat o propunere de traseu!

I-am asteptat pe Klaus si Carola in Budapesta! Am petrecut o dupa amiaza placuta in Budapesta si chiar ne gandim sa ne intoarcem sa o cercetam in amanunt!

Am intrat in Romania prin vama Valea lui Mihai - Carei- Satu Mare cu oprire la Sapanta!
Mi-a crapat obrazul de rusine in primii 100 de km facuti in tara, dupa care m-am obisnuit cu ideea ca degeaba urlam noi pe sub casti, ca nu schimbam nimic!

Mi-au venit in cap toate campaniile de promovare ale Romaniei facute de Dna Udrea! Bani aruncati pe fereastra si nu alta! Ce curaj sa ai sa chemi turistul strain la tine in tara sa vada locurile minunate care le avem CAND NU SUNT STRAZI SA AJUNGI ACOLO? O vizita a unui turist strain in Romania e "once in a lifetime"! A doua oara nu mai vine! In fine... sa revenim!

Am mancat la o pizzerie din centrul la Satu Mare si am plecat mai departe spre Sapanta! Ce s-o fi intamplat cu Maramuresul.... nu stiu! O pustietate de nedescris... si drumuri ziceam noi pe atunci proaste! Nu am stiut ce ne asteapta!

Am trecut prin faimoasele: Certeze, Vama, Negresti Oas! Mirare mare pentru mine la ce or folosi atatea camere intr-o casa si atata expunere sa te vada lumea: statui pe casa, marmura peste tot si niste gropi in drum se sa pierzi motocicleta cu totul in ele!

Am ajuns la Sapanta destul de tarziu si ne-am cazat la Pensiunea Cris Mona! Ne-am cumparat bere de la crasma de peste drum, am cerut gazdei o sticla de horinca sa cinstim noi venitii in Romania!

A doua zi dis de dimineata am plecat pe jos catre Cimitirul Vesel! Conform tuturor scrierilor lui Murphy, cimitirul era in partea cealalta a satului si ne gandeam cu durere ca trebe sa ne intoarcem pe jos! A capapat si o denumire in germana cimitirul faimos: Die lustige Kaputten!

Ne-am amuzat copios pe tema noii denumiri pe tot parcusul concediului. Bogdan s-a gandit sa faca o fapta de bine si sa tocmeasca o caruta care sa ne aduca inapoi la pensiune. Ideea ne-a salvat de bataturi in talpi, carutasului i-a dat bani de bere pentru cel putin doua zile. Numele primit de caruta trasa de cal: Taxi!!!

Daca ar fi sa mai repet traseul as alege probabil ca loc de innoptare Viseul de Sus in locul Sapantei! As fi vrut sa mergem cu mocanita pe Valea Vaserului dar am aflat tarziu ca trebe sa facem rezervari cu o zi inainte! Data viitoare!

Ma fascineaza casele imprastiate pe dealuri, oamenii linistiti si femeile care merg la fan precum si zecile de suporti de fan construite pe tot dealul! Mi se pare o zona bogata, cu oameni ospitalieri!

Evitati drumul Valea Lui Mihai - Carei- Satu Mare - catastrofa!

Nu am gasit lapte normal pentru cafea, decat condensat in nici o bucatarie! Mi-as dori sa fie putin mai flexibili si oamenii cu restaurante de pe drum si din orase!

Daca mergeti cu oameni din afara Romaniei la Cimitirul din Sapanta incercati sa gasiti niste traduceri pentru poezioarele de pe cruci! Noi ne-am straduit dar nu suna de nici un fel vesel!

1. Hehehehehe...aceleasi sentimente ne-au incercat si pe noi,in 2006,cu americanii dupa noi prin Maramures...Inchipuie-ti cum mi-am innodat limba incercand sa traduc in americana poeziile de acolo...Ca sa nu mai zic cate wow-uri am auzit la vedrea vacilor de veneau de la camp taman prin mijlocul soselei...:-D