Faceți căutări pe acest blog

luni, 19 mai 2014

Fragutele de padure – aclimatizate in Sibiu

Fragutele intra in topul preferintelor mele in materie de fructe de padure. Sunt speciale, aromate, se gasesc greu ca orice lucru bun si… Erau greu de crescut.

Am cumparat de la un furnizor din tara fragute de soi, in ghiveci. Nu au supravietuit. Prea sensibiloase pentru gustul meu.

Le vroiam pe cele traditionale, care cresc in padure. In mintea mea ele erau cele rezistente.

A venit primavara 2013 si am plecat in plimbare in padure langa Avrig in cautarea plantelor de fragute. Joy a fost cautatoare infocata alaturi de mine. Le-am gasit la marginea padurii, dupa vreo ora de cautare si le-am scos din pamant cu grija. Am luat vreo 8 plantute impreuna cu substratul de frunze si pamant. Adica vreun sac de pamant la cele 8 plante.

Acasa le astepta gradina facuta dupa metoda de permacultura. Le-am plantat in soare cam 6 ore pe zi, restul umbra de la casa, langa o bordura. Gunoi de grajd intre ele si substratul de padure. Sa le inconjoare, ca un mulch.

Au crescut ametitor si s-au inmultit ca fetii frumosi.

Testul a fost primavara 2014 cand le-am rarit, scotandu-le pe cele foarte mici. Au inflorit in aprilie si acum incep sa se coaca. Ploua abitir la Sibiu si sper din suflet sa ajunga soarele pe ele, sa se coaca aromat.

Until then... asa arata multimea plantutelor in gradina acum:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu